بلاگ

پیگیری تراکنش تتر در trc20

بازار ارز دیجیتال یکی از شفاف ترین بازارها در میان بازارهای معاملات مالی است که به شما اجازه پیگیری هر تراکنش را می دهد. در این مقاله به صورت اختصاصی به پیگیری تراکنش تتر در شبکه trc20، مراحل و ضرورت آن را بررسی خواهیم کرد.

تراکنش های تتر

تراکنش ‌های تتر به معاملات مالی مرتبط با ارز دیجیتال تتر (USDT) اشاره دارد. تتر یک ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا مرتبط است. به این معنا که هر واحد تتر ارزشی معادل یک دلار آمریکا را دارد. تتر معمولاً برای انتقال و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال استفاده می شود و بسیاری از صرافی ها از تتر برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول فیات (مانند دلار آمریکا) استفاده می کنند.

تراکنش ‌های تتر شامل خرید و فروش تتر، انتقال تتر بین کیف پول ‌های دیجیتال، یا استفاده از تتر برای خرید دیگر ارزهای دیجیتال باشد.

پیگیری تراکنش‌ های تتر از این جهت اهمیت دارد که از صحت و امنیت معاملات مالی خود اطمینان حاصل می کنید. همچنین، این پیگیری می ‌تواند به مدیریت مالی و ارزیابی عملکرد سرمایه ‌گذاری‌ های ارز دیجیتال کمک کند.

پیگیری تراکنش تتر

پیگیری تراکنش تتر چه ضرورتی دارد؟

در مواردی ممکن است انتقال تتر در مسیر ارسال یا دریافت دچار مشکل شود. در این صورت اهمیت پیگیری تراکنش تتر مشخص خواهد شد. با پیگیری تراکنش‌ های تتر می ‌توانید از امنیت مالی خود اطمینان حاصل کرده و از هرگونه تقلب یا کلاهبرداری جلوگیری نمایید.

پیگیری تراکنش‌ تتر به شما اطلاعات دقیقی از داراییتان ارائه می ‌دهد و به شما کمک می ‌کند تا بهترین تصمیم‌ را در مورد آن بگیرید.

مفهوم هش تراکنش یا  TXID چیست؟

هش تراکنش یا TXID به معنای “شناسه تراکنش” است. وقتی یک تراکنش در یک شبکه بلاک چین مانند بیت کوین یا اتریوم ایجاد می ‌شود، یک شناسه یکتا برای آن تراکنش ایجاد شده که به عنوان هش تراکنش یا TXID شناخته می ‌شود. این شناسه یکتا به صورت یک رشته از اعداد و حروف است که هر تراکنش را از تراکنش های دیگر تمایز می‌ دهد و به طور منحصر به فرد آن را مشخص می‌ کند.

TXID معمولاً به عنوان یک معیار برای پیگیری تراکنش ‌ها در شبکه بلاک چین استفاده می ‌شود. با استفاده از TXID، شما می ‌توانید جزئیات تراکنش را مشاهده کرده و وضعیت آن را پیگیری کنید. همچنین، TXID به عنوان یک معیار برای اثبات انجام یک تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این شناسه به صورت یکتا و غیر قابل تغییر است.

پیگیری تراکنش تتر

نحوه پیگیری تراکنش تتر

برای پیگیری یک تراکنش تتر (Tether)، می ‌توانید از وب ‌سایت یا بلاک‌ اکسپلورر (بازوی بلاک چین) مربوط به تتر استفاده کنید. این وب ‌سایت ‌ها به شما امکان می ‌دهند تا جزئیات هر تراکنش تتر را مشاهده کنید.

برای پیگیری تراکنش تتر، شما باید شناسه تراکنش یا آدرس مبدا / مقصد تراکنش را داشته باشید. سپس می‌ توانید از این اطلاعات برای جستجو در بلاک ‌اکسپلورر تتر استفاده نمایید.

همچنین، شما می‌توانید از وب ‌سایت یا اپلیکیشن‌ های موبایلی که ارائه دهنده خدمات کیف پول تتر هستند، برای پیگیری تراکنش ‌های خود استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ ها معمولاً امکاناتی برای پیگیری تراکنش ‌ها و موجودی‌ های کیف پول شما ارائه می ‌دهند.

موتورهای جستجوگر بلاک چین برای پیگیری تراکنش تتر TRC-20 یا ERC-20

برای پیگیری تراکنش‌ های تتر در شبکه TRC-20 یا ERC-20، می ‌توانید از موتورهای جستجوگر بلاک چین مخصوص استفاده کنید. این موتورها به شما امکان می ‌دهند تا تراکنش ‌ها و اطلاعات مرتبط با توکن ‌های تتر TRC-20 یا ERC-20 را پیگیری کنید. در ادامه لیستی از موتورهای جستجوگر بلاک چین برای هر یک از این استانداردها را برای شما آورده ایم:

برای تتر TRC-20:

TRONSCAN: این موتور جستجوگر بلاک چین به شما این امکان را می‌ دهد تا تراکنش‌ ها و اطلاعات مرتبط به توکن‌ های TRC-20 را پیگیری نمایید.

وب ‌سایت Tronscan یکی از منابع اصلی برای ارائه اطلاعات مرتبط با شبکه TRON است. این وب‌ سایت امکانات متنوعی برای جستجو، پیگیری و تحلیل تراکنش‌ ها، آدرس ‌ها، قراردادهای هوشمند و توکن ‌های TRC-20 را آورده است.

برای تتر ERC-20:

Etherscan: این موتور جستجوگر بلاک چین که برای شبکه اتریوم است، به شما امکان می‌ دهد تا تراکنش ‌ها و اطلاعات مرتبط با توکن ‌های ERC-20 را پیگیری کنید.

وب ‌سایت Etherscan یکی از معروف ‌ترین و پرکاربردترین منابع برای ارائه اطلاعات مرتبط با شبکه اتریوم (Ethereum) است. این وب ‌سایت امکانات متنوعی برای جستجو، پیگیری و تحلیل تراکنش‌ ها، آدرس‌ ها، قراردادهای هوشمند (smart contracts) و توکن‌ های ERC-20 را فراهم می ‌کند.

همچنین، این وب ‌سایت امکاناتی برای تحلیل‌ های گسترده ‌تر ارائه می ‌دهد که به شما کمک می‌ کند تا به نتایج بیشتری در مورد فعالیت ‌های بلاک چین اتریوم بپردازید.

پیگیری تراکنش تتر

اصطلاحات مربوط به پیگیری تراکنش تتر

  1. شناسه تراکنش: Transaction ID که یک شناسه یکتا برای هر تراکنش است. با استفاده از TXID می ‌توانید یک تراکنش را پیدا و پیگیری کنید.
  2. آدرس تراکنش: آدرس مبدا یا مقصد تراکنش تتر که می ‌تواند به عنوان نشانی مبدا یا مقصد تراکنش استفاده شود.
  3. وضعیت تراکنش: وضعیت فعلی یک تراکنش تتر، مانند “تأیید شده” یا “در انتظار تأیید”، که نشان دهنده وضعیت فعلی تراکنش است.
  4. تاریخ و زمان تراکنش: زمان و تاریخ انجام تراکنش تتر.
  5. SHA-256: SHA-256 یکی از الگوریتم‌ های hash function است که برای تولید مقدار hash 256 بیتی (32 بایت) از یک متن ورودی استفاده می ‌شود. این الگوریتم بخشی از استاندارد امنیتی SHA-2 (Secure Hash Algorithm 2) می ‌باشد و توسط اداره ملی استانداردهای و فناوری (NIST) تأیید شده است.
  6. Transection : در پیگیری تراکنش تتر، مفهوم “transaction” به معنی تراکنش یا تراکنش مالی استفاده می‌ شود. در واقع، هر بار که یک کاربر تتر را به یک کاربر دیگر انتقال می‌دهد، یک تراکنش تتر ایجاد می ‌شود که شامل اطلاعات مانند مبلغ، آدرس مبدا و مقصد، تاریخ و زمان و سایر جزئیات است.
  7. Block Explorer : با استفاده از Block Explorer، می ‌توانید اطلاعات مربوط به تراکنش ‌های تتر را مشاهده کنید که شامل تاریخ و زمان، مبلغ، آدرس مبدا و مقصد، وضعیت تأیید و سایر جزئیات است. همچنین، می ‌توانید بلاک‌ های تتر را بررسی و اطلاعات مربوط به آن‌ ها را مشاهده کنید.
  8. Sigash Flag : باید بگویم که SigHash یک بخش از فرآیند امضای تراکنش‌ ها در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.
  9. Wtxid : Wtxid به معنای “Witness Transaction ID” یا “شناسه تراکنش شاهد” است. این مفهوم در محیط‌ هایی که از تکنولوژی Segregated Witness (SegWit) استفاده می‌ کنند، کاربرد دارد.

پیگیری تراکنش تتر

نتیجه گیری

در نهایت، برای پیگیری تراکنش تتر، بهتر است که از منابع رسمی و معتبر و از وب ‌سایت‌ ها و یا اپلیکیشن ‌هایی که از سوی تیم توسعه ‌دهنده تتر تأیید شده ‌اند، استفاده نمایید. جتکس، مرجع خرید تتر و ترون، همراه شماست تا تجربه خریدی آسان را به شما هدیه دهد. جدیدترین اخبار مربوط به ارز دیجیتال را می توانید در کانال تلگرام جتکس دنبال نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید