بلاگ

بررسی تفاوت USDT و USDC ( تتر و یو اس دی کوین)

بررسی تفاوت USDT و USDC

با ما باشید با بررسی تفاوت USDT و USDC در این نوشته از جتکس! همانطور که می دانید استیبل کوین به دلیل ویژگی هایی که دارند، توانسته اند جایگاه ویژه ای را در میان ارزهای دیجیتال به دست آورند. قطعا یکی از دلایل محبوبیت آن ها، خاصیت نوسان ناپذیری آن هاست. و همین موضوع باعث بالا رفتن ارزش بازار آن ها شده است. در این میان، تتر و یو اس دی کوین دو تا از مهم ترین و پرمعامله ترین استیبل کوین ها به حساب می آیند. اما اینکه کدام یک از این دو عملکرد بهتری دارد و برای سرمایه گذاری مناسب تر است، موضوعیست که در این مقاله به آن می پردازیم.

بررسی تفاوت USDT و USDC

با تتر آشنا شویم…

تتر یک واحد پولی دیجیتال است که به صورت الکترونیکی صادر می‌ شود و معادل یک دلار آمریکا است. به همین علت تتر به عنوان یک پول پایدار شناخته می‌ شود. این به این معنی است که یک تتر همیشه به ارزش معادل آن مرتبط است و تغییرات قیمت آن نیز در هر کشور به قیمت دلار در همان کشور بستگی دارد!

شرکت iFinex Inc. یکی از شرکت‌ هایی است که مالک و اپراتور صرافی بیت‌ فاینکس (Bitfinex) و همچنین تتر (Tether) است. Bitfinex یکی از صرافی‌ های بزرگ و معتبر در بازار ارزهای دیجیتال است که ارزهای دیجیتال مختلفی را معامله می‌ کند. همچنین، شرکت iFinex Inc. مسئولیت صدور و مدیریت تتر (USDT) را نیز بر عهده دارد. این شرکت در زمینه‌ های مختلفی از جمله مبادلات ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک‌ چین و ارائه خدمات مالی فعالیت می‌ کند.

قیمت تتر ثابت نگه داشته می‌ شود به این دلیل که شرکت صاحب تتر (Tether Limited) ادعا می‌ کند که هر واحد تتر با معادل دقیق یک واحد پول ملی (دلار آمریکا) پشتوانه‌ گذاری شده است. به عبارت دیگر، به ازای هر تتر که وجود دارد، یک دلار آمریکا در حساب تتر موجود است. این ادعا باعث می‌ شود که قیمت تتر نسبت به پول ملی مرتبط با آن ثابت بماند.

بررسی تفاوت USDT و USDC

یو اس دی کوین چیست؟

یو اس‌ دی‌ کوین (USDC) یک ارز دیجیتال پایدار (Stablecoin) است که به دلار آمریکا مرتبط شده است. این ارز دیجیتال توسط شرکت‌ های معتبری مانند Circle و Coinbase صادر می‌ شود. هدف اصلی این ارز دیجیتال پایدار ایجاد یک ارز دیجیتال که به صورت ثابت به دلار آمریکا مرتبط باشد و برای انتقال و ذخیره سازی ارزش به صورت آنلاین استفاده شود می‌ باشد. USDC به عنوان یک جایگزین برای تتر (USDT) شناخته شده است و اغلب در صرافی‌ ها و بورس‌ های مختلف ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

بررسی تفاوت USDT و USDC

تفاوت USDT و USDC با USD

عبارت USD مخفف عبارت “United States Dollar” یا دلار آمریکا است. این عبارت به ارزش پول ملی آمریکا اشاره دارد. این ارز به عنوان یکی از ارزهای ملی مهم جهانی شناخته می‌شود و در تجارت بین‌ المللی و معاملات مالی به طور گسترده استفاده می‌ شود. اما USDT و USDC هر دو ارز دیجیتال هستند و نباید آن ها را با دلار آمریکا اشتباه گرفت.

تفاوت USDT و USDC در چیست؟

USDT (Tether) و USDC (USD Coin) ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoin) هستند که به ارزش دلار آمریکا مرتبط می‌ شوند، اما با هم تفاوت‌ هایی دارند.

1. صادر کننده

Tether Limited صاحب و صادر کننده تتر (USDT) است، در حالی که شرکت‌ های Circle و Coinbase متعلق به کریپتو والیوت هستند و ارز دیجیتال پایدار USDC را صادر می‌ کنند.

2. شفافیت و پشتوانه‌ گذاری

یکی از انتقادهای اصلی متوجه تتر (USDT)، عدم شفافیت کامل در مورد پشتوانه‌ گذاری آن بوده است. در حالی که USDC (USD Coin) ادعا می‌ کند که به شفافیت کامل در مورد پشتوانه‌ گذاری و میزان دارایی‌ های موجود در اختیار آن‌ ها متعهد است.

3. استاندارد تکنولوژی

هر دو ارز دیجیتال USDT و USDC بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم ساخته شده‌ اند. اما USDC از استاندارد ERC-20 بهره می‌ برد که امکان انتقال و ذخیره‌ سازی آسان‌ تری را فراهم می‌ کند.

4. هزینه و سرعت تراکنش

هزینه و سرعت تراکنش‌ ها نیز می‌ تواند در انتخاب بین دو ارز دیجیتال مهم باشد. برخی از افراد معتقدند که USDC به عنوان یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم، هزینه کمتری دارد و تراکنش‌ های سریع‌ تری را ارائه می‌ دهد.

5. بلاک چین ها

تتر از چندین بلاک‌ چین مختلف استفاده می‌ کند. این شامل بلاک‌ چین‌ های Bitcoin (BTC)، Ethereum (ETH)، Tron (TRX) و اومیسه گو( OMG) می‌ شود. یو اس دی کوین از بلاک‌ چین های مختلف برای صدور و مدیریت استفاده می‌ کند. این شامل بلاک‌ چین های Ethereum و Algorand می‌ شود.

در نهایت، هر دو ارز دیجیتال پایدار (Stablecoin) USDT و USDC برای انتقال ارزش در دنیای دیجیتال و همچنین به عنوان جایگزین‌ هایی برای پول ملی در معاملات و تجارت استفاده می‌ شوند.

بررسی تفاوت USDT و USDC

خرید تتر بهتر است یا یو اس دی کوین؟

خرید یکی از این دو به نظر منبع و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر شما به دنبال یک پول دیجیتال با پشتوانه ارزی ملی هستید، تتر (USDT) یک گزینه خوب است. اگر شما به دنبال یک پول دیجیتال با قابلیت استفاده برای معاملات و خرید و فروش سریع هستید، یو اس دی کوین (USDC) ممکن است گزینه مناسب تر باشد. اما قبل از هر چیز، بهتر است که بازار و شرایط فعلی را بررسی کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید تا تصمیم بهتری بگیرید.

جمع بندی

 با توجه به نکات گفته شده در این مقاله در نهایت این تصمیم ا شماست که کدام یک از این دو ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید. برای خرید تتر می توانید از صرافی جتکس کمک بگیرید. جدیدترین اخبار مربوط به ارز دیجیتال را می توانید در کانال تلگرام جتکس دنبال نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید